Меню
Інклюзивна освіта

 

Інклюзивне  навчання

Видатний український філософ Г Сковорода, говорячи про людей уражених хворобою ставив риторичне питання: «Невже гадаєш, що премилосердна й дбала матір наша природа зачинила їм двері до щастя, ставши для них мачухою?».

Це риторичне запитання нині хвилює багатьох спеціалістів, причетних до навчання, виховання, соціальної реабілітації дітей, яких природа позбавила достатньою мірою сприймати світ, відчувати свою належність до нього через хвороби, травми, патологічні стани.

Визнання прав такої дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є дуже важливим на сучасному етапі розвитку освіти.

Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.

ДНЗ це заклад, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх послуг, а зокрема: 

 Головний принцип інклюзивного навчання

перебування дітей з певними порушеннями в масовій дошкільній групі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками нарівні із здоровими однолітками;

соціально медико - педагогічний супровід дітей;

забезпечення належних умов для навчання, виховання корекційно - компенсаторної роботи, матеріально - технічне, кадрове, фінансове забезпечення.

Інклюзивний підхід

Створення таких умов, за яких діти мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими потребами, які перебувають в масовій дошкільній групі. Водночас, усі діти в таких умовах краще адаптуються до навколишнього середовища оволодівають соціальними навичками почуваються більш самостійними потрібними в суспільстві.

Переваги інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами

Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується:

  • моторний
  • мовний
  • соціальний
  • емоційний
  • розвиток дитини.

Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.

Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.

У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.

 

Інклюзивна освіта

ОФІЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ

 Наказ МОН N855 від 11.09. 2009 р. Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки

http://mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/178-

 Наказ Міністерства освіти і науки України (МОН) N1153 від 21.12.2009 р. Про заходи МОН на виконання завдань, визначених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 року N1482-р "Про затвердження плану задів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року"

http://mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/227-

Проект Концепції розвитку інклюзивної освіти

http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/9189

 **************

Всеукраїнський фонд «Крок за Кроком». Проект «Інклюзивна освіта»

http://www.ussf.kiev.ua/

Інформація про проект, партнерів. Колекція наукових статей. Корисні сайти.

**************

Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні

http://www.education-inclusive.com/

Офіційний веб-сайт проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні». Новини. Конференції. Партнери проекту. Пілотні регіони. Ресурси. Форум. Контакти.

 

МЕТОДИКА

Incluzia

http://sites.google.com/site/inkluzia/home

Сайт, присвячений розкриттю проблемних питань освіти дітей з особливими потребами.  Задачі працівників корекційної педагогіки. Інформаційно-методичне обслуговування педагогів інтернатних установ, фахівців корекційної служби.

 

Інклюзивна освіта

http://www.voipopp.vn.ua/index.php?option=com_content&view=category&id=62&layout=blog&Itemid=89

Інклюзивна освіта: основні положення. Діти з особливими освітніми потребами: методичні рекомендації

 

СТАТТІ

Інклюзивна освіта 

Ворон М., Кавун Ю. Інклюзивна освіта: українські реалії

http://osvita.ua/school/school_today/1492

Гончаренко C. Інклюзивна освіта приживається в звичайних школах

http://www.osvita.org.ua/articles/460.html

Про інклюзію як освітню цінність та необхідність її впровадження в Україні - інтерв'ю з виконавчим директором Всеукраїнського фонду "Крок за кроком" Юлією Найдою.

Зварічук С. Особливості інклюзивної освіти

http://teacher.at.ua/publ/osoblivosti_inkljuzivnoji_osviti/40-1-0-3333

Стаття про інклюзію в школі на веб-сайті «Вчитель вчителю, учням та батькам».

Інклюзивна освіта. Дитина дитині - друг

http://gazeta.univ.kiev.ua/?act=view&id=2065

Соціальний експеримент "Інтегроване навчання дітей з обмеженими фізичними можливостями" у київській школі №168.

Клименюк Н.В. Інклюзія людей з особливими потребами до суспільного життя: історичний аспект

http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Npchdu/Pedagogics/2009_99/99-25.pdf

Історія розвитку та функціонування моделі «Інклюзивна освіта».

Колупаєва А.А. Інклюзія  як напрям освітнього реформування

http://ispukr.org.ua/26-nashi-roboti-teksti-statej-ta-in-robit.html

Мігалуш А.О.  Інклюзивна освіта - шлях до всебічного розвитку дітей

http://www.rusnauka.com/18_NiIN_2007/Pedagogica/22422.doc.htm

Новіцкі Е.А. Інклюзія учнів з порушенням розвитку: ставлення і запропоновані підлітками стратегії

http://www.canada-ukraine.org/LastiwkaArticles/Article3_Inclusion%20of%20Learning%20Disabled%20Students_Nowicki_Sandieson.pdf

Особливості інклюзивної освіти

http://dnz9.edu.vn.ua/uploads/tiger-1329665754.doc

Складності в процесі інклюзії учнів з особливими навчальними потребами у звичайній школі: реферат

http://ua.textreferat.com/referat-13139-1.html

Софій Н.,Найда Ю. Діти з особливими освітніми потребами

 http://ru.osvita.ua/school/method/upbring/1555/

Становіч П., Джордан Е. Інклюзія як професійний розвиток

http://www.canada-ukraine.org/LastiwkaArticles/Article4_Inclusion%20as%20PD_Stanovich_Jordan.pdf