Меню
Для майбутніх школярів та їх батьків

 

Шановні батьки!
Пропонуємо до Вашої уваги сайт
 
який присвячений розвиваючим іграм, навчальним програмам для дошкільників і школярів молодших класів - вивчення за допомогою інтерактивних флеш ігор допоможе полегшити навчання в початкових класах, викликати у дитини інтерес до уроків в школі. 
На сайті Ви знайдете вправи на теми:
 - Математика
 - Письмо та Читання
 - Розвиваючі ігри 
 
Поради батькам, діти яких ідуть в перший клас

Початок навчання дитини у 1-му класі - це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини.

Адже дуже багато змін відбудеться у житті дитини: з'являться нові знайомства, як з однолітками, так і з дорослими; нові взаємовідносини; нові обов'язки. Зміниться вид діяльності: зараз основною діяльністю Вашого малюка є гра, з приходом до школи основною діяльністю стане навчання.

Зміниться соціальна позиція дитини: ще сьогодні Ваш малюк є простою дитиною, а завтра - стане учнем з певними обов'язками. Основною діяльністю дитини стане навчання, яке потребує неабияких зусиль з боку дитини, певних знань, а також певних вмінь та навичок. Все життя буде підпорядковуватись навчанню, школі, шкільним справам. Безумовно, легше пристосуватись до тих змін у житті, які пов'язані з початком навчання у школі і успішніше себе реалізувати зможе та дитина, яка готова до шкільного навчання.

У психології виділяють таке поняття, як «готовність дитини до навчання». Що означає це поняття, з чого воно складається, чим визначається?

Загалом поняття «готовності дитини до школи» розглядається, як комплексне, багатогранне, яке охоплює всі сфери життя та діяльності майбутнього першокласника. Необхідно одразу розділити поняття педагогічної та психологічної готовності до школи.

Під педагогічною готовністю, як правило, мається на увазі уміння читати, рахувати та писати. Однак сама по собі наявність лише цих вмінь та навичок не є гарантом того, що дитина буде навчатись успішно.

Що потрібно майбутньому першокласнику:
1. Шкільна форма.
2. Спортивна форма.
3. Спортивне взуття.
4. Змінне взуття.Альбом і фарби (гуаш або медові).
5. Пензлики для малювання (2шт).

6. Кольорові олівці та фломастери.
7. Кольоровий папір, кольоровий картон.
8. Ножиці із закругленими кінчиками.
9. Клей ПВА.
10. Пластилін, дощечка із стеками.
11. Папка для праці (за бажанням).
12. Конструктор будь-який.
13. Зошити (10 в косу лінію, 10 в клітинку).
14. Обгортки для підручників та зошитів.
15. Папка для зошитів.
16. Пенал (2 ручки, простий олівець, лінійка, гумка).

Радимо також ознайомитись з вимогами до шкільного ранця

Рекомендації 
щодо створення мовленнєвого розвивального середовища

З метою забезпечення ефективності навчання дошкільників рідної мови рекомендуємо спрямувати зусилля на створення мовленнєвого розвивального середовища. 

А саме:

Природне середовище

Рослини найближчого оточення, характерні для даної місцевості, культурні, городні рослини, кімнатні рослини тощо.
Дорослі мають знати і вживати українські назви живих мешканців та неживих об'єктів, явищ природи.

Предметне середовище

Включає в себе:
•Предмети та іграшки, що забезпечуватимуть предметно-практичну та ігрову діяльність дітей.
•Набори предметних, сюжетних картин, добірки ілюстрацій до народознавчого матеріалу.
•Добірки художніх та фольклорних творів, ілюстрацій до них.
•Добірки українських художників, картини місцевих художників.
•Дидактичні ігри та завдання комунікативної, мовленнєвої, лінгвістичної спрямованості на розвиток творчого мовлення.
•Телепрограми, мультиплікаційні фільми.
•Настільно-друковані, інтелектуальні ігри тощо.

Соціальне середовище

 Включає в себе:
•Вихователя, який вільно володіє розмовним мовленням, художнім мовленням, доцільно використовує український фольклор в життєдіяльності.
•Помічника вихователя, який в змозі підтримати розмову українською мовою.
•Батьків, які розуміють необхідність оволодіння дитиною українським мовленням, підтримують намагання дитини говорити, допомагають їй.
•Створення сприятливої, заохочувальної атмосфери для використання української мови.
•Партнерську позицію дорослого - носія інформації та авторитетної для дитини особи.
•Забезпечення мовленнєвого супроводу з боку всіх дорослих, що так чи інакше спілкуються з дитиною
•Поєднання зусиль садка і сім'ї.

Власне середовище вихованця

Сприятиме формуванню навичок та вмінь з українського мовлення, якщо педагог зуміє вмотивувати та виховати в дитині бажання, а потім і потребу вивчати і розмовляти українською мовою.

 Організовуючи розвивальне середовище звертайте увагу на його доцільність, достатність, органічність, сучасність та естетичність.

 

    НЕЗАБАРОМ ДО ШКОЛИ
  

(поради для батьків) 

Орієнтаційний тест шкільної зрілості

(тести для батьків) 

Як зробити для дитини навчальний рік приємним?

 

АДАПТАЦІЯ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ