Меню
Для майбутніх школярів та їх батьків

 

 Шановні батьки!
Пропонуємо до Вашої уваги сайт
Який присвячений розвиваючим іграм, навчальним програмам для дошкільників і школярів молодших класів - вивчення за допомогою інтерактивних флеш ігор допоможе полегшити навчання в початкових класах, викликати у дитини інтерес до уроків в школі. 
На сайті Ви знайдете вправи на теми:
 - Математика
 - Письмо та Читання
 - Розвиваючі ігри 
 
 
Що має знати дитина перед вступом до школи
(орієнтир для батьків)
Для шестиліток початок навчання - завжди складний і відповідальний процес.
Дослідження свідчать, що найбільші труднощі мають ті діти, які виявляють інтелектуальну пасивність, у яких відсутнє бажання і звички думати, прагнення пізнавати нове. Тому головною метою підготовки дитини до школи є її всебічний розвиток.
Необхідно слідкувати, щоб дитина не перевтомлювалась. Тому потрібно залучати дитину до виконання пасивних завдань у невимушеній обстановці - граючись. Такі завдання стоять не лише перед вихователями дитячого садка, але й перед батьками. Відпочиваючи на свіжому повітрі, перебуваючи у магазині чи виконуючи якусь справу в побуті, потрібно зацікавлювати дітей пізнанням навколишнього світу. Чим більше батьки будуть говорити зі своїми чадами, тим краще розвиватиметься усне мовлення дітей та вміння бути активним. На кожне поставлене запитання дорослі мають знаходити потрібні слова, зрозумілі для малят.

 

Загальні нормативи розвитку пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку
Дитина 6 років, для подальшого свого успішного навчання у будь-якій школі, повинна:
• Називати своє ім`я, по-батькові, прізвище.
• Знати свій вік, дату народження.
• Знати назву свого міста (села), його пам'ятні місця, домашню адресу. Знати назву нашої країни.
• Знати основні свята (Різдво Христове, Новий рік, Хрещення тощо).
• Знати дані про свою родину, про всіх членів родини, сусідів, друзів, про дитячий садок. Знати професію батьків.
• Називати види транспорту, правила пішоходів.
• Знати, що означають такі слова: добро, справедливість, чесність.
• Називати пори року, їхню послідовність, назви місяців, дні тижня.
• Називати основні кольори та відтінки, геометричні форми.
• Володіти узагальненням ("Одяг", "Овочі", "Фрукти", "Транспорт", "Дикі та свійські тварини" та ін.)
• Вміти виключати "4-го зайвого" за інструкцією "Що тут зайве?"
• Розуміти і пояснювати сюжетну картинку із прихованим змістом.
• Складати розрізні картинки з 4-х та більше частин по вертикалі, горизонталі та навкіс.
• Складати пірамідку, матрійку з 7 елементів.
• Складати речення (з 2 слів із заданим словом). Визначити кількість слів у реченні, кількість складів у слові, кількість звуків у слові, послідовність звуків у слові. Розрізняти голосні та приголосні звуки в слові.
• Вміти визначити наголос у слові, виділити наголошений склад.
• Вміти утворювати нові слова.
• Вміти орієнтуватись у просторі: верх-низ, ліворуч-праворуч.
• Вміти розповідати великі вірші, казки, переказувати прослухані оповідання.
• Вільно володіти діалогічною та монологічною мовою.
• Вміти чисто вимовляти всі звуки мови, розмовляти фразами, правильно їх оформлювати, не порушувати структуру складних слів.

 

Пам'ятка батькам майбутнього першокласника

 Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт з дитиною. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім'ї.
 Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
 Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову. Цікавтесь справами і проблемами дитини.
 Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
 Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії по місту.
 Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
 Обмежте перегляд телепередач до 30 хвилин.
 Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.
 Не робіть з дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім'ї зі своїми правами і обов'язками.

Поради батькам щодо запобігання майбутньої дезадаптації дітей

• формуйте позитивне ставлення до школи;
• виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини;
• формуйте адекватну самооцінку;
• не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою;
• навчайте етичних норм спілкування з однолітками та дорослими;
• привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати шестирічній дитині;
• частіше хваліть, а не докоряйте;
• пам'ятайте, що кожна людина має право на помилку;
• частіше згадуйте себе у дошкільному віці;
• любіть дитину безумовною любов'ю, приймайте її такою, якою вона є.

 
 
 

Поради батькам, діти яких ідуть в перший клас

Початок навчання дитини у 1-му класі - це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини.

Адже дуже багато змін відбудеться у житті дитини: з'являться нові знайомства, як з однолітками, так і з дорослими; нові взаємовідносини; нові обов'язки. Зміниться вид діяльності: зараз основною діяльністю Вашого малюка є гра, з приходом до школи основною діяльністю стане навчання.

Зміниться соціальна позиція дитини: ще сьогодні Ваш малюк є простою дитиною, а завтра - стане учнем з певними обов'язками. Основною діяльністю дитини стане навчання, яке потребує неабияких зусиль з боку дитини, певних знань, а також певних вмінь та навичок. Все життя буде підпорядковуватись навчанню, школі, шкільним справам. Безумовно, легше пристосуватись до тих змін у житті, які пов'язані з початком навчання у школі і успішніше себе реалізувати зможе та дитина, яка готова до шкільного навчання.

У психології виділяють таке поняття, як «готовність дитини до навчання». Що означає це поняття, з чого воно складається, чим визначається?

Загалом поняття «готовності дитини до школи» розглядається, як комплексне, багатогранне, яке охоплює всі сфери життя та діяльності майбутнього першокласника. Необхідно одразу розділити поняття педагогічної та психологічної готовності до школи.

Під педагогічною готовністю, як правило, мається на увазі уміння читати, рахувати та писати. Однак сама по собі наявність лише цих вмінь та навичок не є гарантом того, що дитина буде навчатись успішно.

Що потрібно майбутньому першокласнику:
1. Шкільна форма.
2. Спортивна форма.
3. Спортивне взуття.
4. Змінне взуття.Альбом і фарби (гуаш або медові).
5. Пензлики для малювання (2шт).

6. Кольорові олівці та фломастери.
7. Кольоровий папір, кольоровий картон.
8. Ножиці із закругленими кінчиками.
9. Клей ПВА.
10. Пластилін, дощечка із стеками.
11. Папка для праці (за бажанням).
12. Конструктор будь-який.
13. Зошити (10 в косу лінію, 10 в клітинку).
14. Обгортки для підручників та зошитів.
15. Папка для зошитів.
16. Пенал (2 ручки, простий олівець, лінійка, гумка).

Радимо також ознайомитись з вимогами до шкільного ранця

Рекомендації 
щодо створення мовленнєвого розвивального середовища

З метою забезпечення ефективності навчання дошкільників рідної мови рекомендуємо спрямувати зусилля на створення мовленнєвого розвивального середовища. 

А саме:

Природне середовище

Рослини найближчого оточення, характерні для даної місцевості, культурні, городні рослини, кімнатні рослини тощо.
Дорослі мають знати і вживати українські назви живих мешканців та неживих об'єктів, явищ природи.

Предметне середовище

Включає в себе:
•Предмети та іграшки, що забезпечуватимуть предметно-практичну та ігрову діяльність дітей.
•Набори предметних, сюжетних картин, добірки ілюстрацій до народознавчого матеріалу.
•Добірки художніх та фольклорних творів, ілюстрацій до них.
•Добірки українських художників, картини місцевих художників.
•Дидактичні ігри та завдання комунікативної, мовленнєвої, лінгвістичної спрямованості на розвиток творчого мовлення.
•Телепрограми, мультиплікаційні фільми.
•Настільно-друковані, інтелектуальні ігри тощо.

Соціальне середовище

 Включає в себе:
•Вихователя, який вільно володіє розмовним мовленням, художнім мовленням, доцільно використовує український фольклор в життєдіяльності.
•Помічника вихователя, який в змозі підтримати розмову українською мовою.
•Батьків, які розуміють необхідність оволодіння дитиною українським мовленням, підтримують намагання дитини говорити, допомагають їй.
•Створення сприятливої, заохочувальної атмосфери для використання української мови.
•Партнерську позицію дорослого - носія інформації та авторитетної для дитини особи.
•Забезпечення мовленнєвого супроводу з боку всіх дорослих, що так чи інакше спілкуються з дитиною
•Поєднання зусиль садка і сім'ї.

Власне середовище вихованця

Сприятиме формуванню навичок та вмінь з українського мовлення, якщо педагог зуміє вмотивувати та виховати в дитині бажання, а потім і потребу вивчати і розмовляти українською мовою.

 Організовуючи розвивальне середовище звертайте увагу на його доцільність, достатність, органічність, сучасність та естетичність.

 

    НЕЗАБАРОМ ДО ШКОЛИ
  

(поради для батьків) 

Орієнтаційний тест шкільної зрілості

(тести для батьків) 

Як зробити для дитини навчальний рік приємним?

 

АДАПТАЦІЯ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ